torsdag 13 maj 2010

GRATTIS SEBASTIAN OCH SIMON!!!!!!!

Idag är det eran åttaårsdag!Tänk vad stora ni har blivit.Jag tänkte lägga in förlossningsberättelsen från AFF:

Värkarna började den elfte maj,vid 15-tiden.
Hela familjen(alltså jag,maken,Vilma som var 3,5 då och Julie som var 2)satt och åt mellis vid köksbordet när det började göra lite ont.
Jag brydde mig inte så mycket om det,och de kom inte förrän vid 17-tiden igen.Då var de mycket starkare och gjorde väldigt ont.
Jag sa åt maken att ringa farmor och farfar som skulle barnvakta tjejerna,för jag ville in och kolla.
Sagt och gjort,maken ringde sina föräldrar som kom otroligt snabbt och vi åkte in.
När vi var inne vid 17.20 var jag inte öppen någonting.
Besvikna åkte vi hem igen.
Farmor och farfar fick stanna kvar,för säkerhets skull.
Vi åt middag tillsammans,jag var också med fast jag hade väldigt ont,och sedan lade vi barnen i deras sängar.
Vi tittade lite på film,jag hade fortfarande värkar,och sedan la vi oss.
Jag somnade väldigt bra,men vaknade vid 05 av att vattnet gick.
Vi sa till farmor och farfar som önskade oss Lycka till,och vi åkte in igen.
När vi var inne var klockan 05.15,de undersökte mig men jag var bara 3 cm öppen.
Vi fick ett värkarbetesrum,där jag somnade(!) och sov till 08.23 om man ska tro den digitala klockan som stod på rummet.
Då hade jag ont igen,och ville bli undersökt,men icke sa nicke fortfarande bara 3 cm öppen.
Vi fick lite frukost som jag åt med svårighet eftersom det började göra ondare och ondare,vid 09 sa jag till dem igen att jag ville bli undersökt.
Och-Jag hade faktiskt öppnat mig till 4 cm!
Men värkarna gjorde väldigt ont,så jag tog ett bad som var otroligt skönt,jag låg där enda tills klockan 11 då maken sa att jag skulle kliva upp.
Jag blev lite sur,men klev upp i alla fall.
Vid 12 ringde farmor och farfar och undrade om det hände något men det gjorde det ju inte,så jag svarade nej.
Vid 14 undersökte de mig igen,6 cm öppen var jag.
Sedan var det lugnt tills vid 20-tiden,då gjorde det ont på riktigt.
Jag blev undersökt och var öppen 8 cm.
Jag fick komma in på ett förlossningsrum,där jag tog lustgas och akupunktur.
Vid 23.30 undersökte de mig igen och jag var 9 cm öppen.
Det tog en halvtimme till innan jag var helt öppen,då kom krystvärkarna och de var inte sköna må jag säga!
Efter några krystvärkar kom lilla Sebastian upp på min mage,två minuter senare låg även Simon där.

Sebastian och Simon föddes den 13:de maj 2002,00.04 samt 00.06.Två fina grabbar!

Snart fyller jag år också,21 maj:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar